Η ΑΛΕΞΑΝΔΡΙΝΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ ΜΕΡΟΣ Β-ΓΡΑΦΕΙ Ο ΑΓΓΕΛΟΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

Η ΑΛΕΞΑΝΔΡΙΝΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ ΜΕΡΟΣ Β-ΓΡΑΦΕΙ Ο ΑΓΓΕΛΟΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΥΠΑΤΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ.


 
 
Η Φιλοσοφος Υπατια δεν ηταν υπερ του φοινικικου δωδεκαθεου οπως δεν ηταν ποτε κανενας γνησιος Ελληνας φιλοσοφος, σοφιστης, ρητορας, ποιητης, ιστορικος κλπ. 
 
Ολοι οι μεγαλοι Ελληνες φιλοσοφοι, σοφιστες, ρητορες, ποιητες, ιστορικοι καταδικαζαν το δωδεκαθεο ως ξενοφερτο και αναξιο του ιερου αρχαιου Ελληνικου πολιτισμου.
 
Η φιλοσοφος Υπατια ηταν συγχρονη των τριων πολυ μεγαλων σοφιστων, φιλοσοφων, ρητορων, των τριων ιεραρχων. 
 
Την εποχη που ζουσε η φιλοσοφος Υπατια ηδη οι τρεις ιεραρχες ειχαν ενσωματωσει ολοκληρη την Πλατωνικη διδιασκαλια στον Χριστιανισμο και εν συνεχεια διδασκαν με μοναδικο τροπο τον Χριστο και τον Πλατωνα. 
 
Η Φιλοσοφος Υπατια η οποια γνωριζε αριστα τον Αριστοκλη και το εργο του αγαπησε αμεσως τον Χριστο και τους Χριστιανους μαθητες στην σχολη της. ενω οι δυο μακραν πιο αγαπημενοι της μαθητες ηταν δυο χριστιανοι.
 
 
Η Υπατια ειναι μια φιλοσοφος, με πολυ μεγαλες ηθικές αρχες, ενω αναμεσα στις αρετες της ειναι το θαρρος, η  δυναμης, η  δικαιοσυνη, η  ειλικρινεια, ο σεβασμος και η πιστη στις φιλοσοφικες αξιες.
 
Η υπατια ειναι μια απο τις σπανιες γυναικειες μορφες, οπου η ενασχολησή της με τις κατ εξοχην για την εποχη , ανδροκρατουμενες επιστημες, αλλαξε τα δεδομενα τα οποια υπηρχαν μεχρι τοτε.


 
 
ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΟΤΙ ΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΔΕΝ ΣΚΟΤΩΣΑΝ ΤΗΝ ΥΠΑΤΙΑ ΚΑΙ ΟΤΙ ΛΑΤΡΕΥΑΝ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ.
 
Ο μεγαλυτερος θαυμαστης σε επιστημονικο επιπεδο της φιλοσοφου Υπατιας ηταν ο Χριστιανος επισκοπος και μαθητης ο Συνεσιος.
 
Δεν ειναι καθολου υπερβολη να σας αναφερω οτι οι σχεσεις της Υπατιας με τον Χριστιανο επισκοπο Συνεσιο σε επιστημονικο επιπεδο ηταν οπως ηταν οι σχεσεις του Σωκρατη με τον Πλατωνα.
 
 
Αυτο ειναι πολυ εμφανες απο την αλληλογραφια την οποια διατηρουσαν ο Συνεσιος με την Υπατια.
 
Ειναι ενδεικτικο οτι ο Συνεσιος σε μια επιστολη προς τον προς τον αδελφο του, αναφερει τους γλυκους καρπους τους οποιους εδρεψε απο την φιλοσοφικη διδασκαλια της Ελληδιδας Υπατιας 
 
Η διδασκαλια της Υπατιας αναφερει ο Συνεσιος αναβαθμισε την σχολη της Αλεξανδρειας. την ιδια στιγμη κατα την οποια οι διδασκαλιες της Αθηναικης φιλοσοφικηςς σχολης ηταν υποβαθμισμενες. 
 

 

Η φιλοσοφικη διδασκαλια της Υπατιας προερχεται απο δυο μερη την Πλατωνικη και την Χριστιανικη διδασκαλια.
 
Η φιλοσοφια και η ρητορικη ειναι η εικονα του θειου και ειναι η  αντανακλαση του  θεου δημιουργου, αν και ο ανθρωπινος φιλοσοφικος λογος ειναι κατωτερος απο αυτον του Χριστου, διδαξε η Υπατια.
 
 
 
Η Ελληνιδα φιλοσοφος Υπατια δεν δεχεται την απολυτη παντοδυναμια της ανθρωπινης λογικης και της γνωσεως καθως θεωρεί οτι ολα ειναι κατω απο την μεριμνα της προνοιας του Ιησου Χριστου.
 
 
Η Υπατια διδαξε οτι ειναι ύβρη και πολυ μεγαλη αμαρτια να ισχυριζονται οι ανθρωποι  οτι οι γνωσεις τους ειναι τεραστιες-ανεξαντλητες σε σχεση με τον Χριστο-δημιουργο.
 
 
Η Υπατια διδαξε οτι σε καθε ανθρωπο εχει προτεραιοτητα η ψυχή, το πνευμα, η λογικη και η συνειδηση. 
 
Ο φιλοσοφικος λόγος εχει πολυ μεγαλη δυναμη.
 
ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΚΑΙ ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΟΙ ΙΕΡΑΡΧΕΣ.
 
 
Ηταν τοση η καλοσυνη και η φιλανθρωπια τους, για αυτο ποτε δεν υπολογισαν τα πλούτη και τα χρήματά τους. 
 
 
Τίποτα δεν κρατησαν για τον εαυτό τους. Ολη τους την περιουσια την διέθεσαν για να δώσουν χαρά-ζωη στους συνανθρωπούς τους.

Πολλές φορές οι Ιεραρχες με τα ιδια τους τα χέρια, έδεναν τις πληγές των αρρώστων και μεταξυ αυτων και των λεπρων.
 
 
Τιποτε δεν φοβιζε τους αγιος διοτι ειχαν την ευλογια του Χριστου.


Οι αγιοι ιεραρχες ηταν άριστοι διδάσκαλοι του χριστιανισμου και του Πλατωνα. 
 
 
Κανενας δεν εξήγησε όπως εκεινοι , με τόσο πλούτο και τόση σαφήνεια τα νοήματα των θείων και ιερεων Γραφων και την πλατωνικη διδασκαλια κατά την εποχη της Ελληνικης-ρωμαικης αυτοκρατορίας.

Επισης ποτε δεν υπήρξε ομοιος με εκεινους στην στην ρητορικη, στην φιλοσοφια, στην ετοιμολογία, την απλότητα, αλλά και στη φλόγα και την δύναμη της ρητορείας. 
 
 
Οι αγιοι ιεραρχες υπηρξαν δεινοι ρήτορες και εξαιρετικοι διδασκαλοι
Φιλοσοφοι, Ρητορες, Θεολογοι και Κοινωνιολόγοι με αίσθημα χριστιανικής και Ελληνικης πιστεως και αγαπης.

Σχετικα με την Ελληνικη παιδεια οι ιεραρχες διδαξαν ότι το καθήκον ολων των γονεών να αποκτουν τα παιδια τους Ελληνοχριστιανικη παιδεια.

Η ΓΛΩΣΣΑ ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΑ ΠΙΟ ΓΛΥΚΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΛΙ 
ΜΑΣ ΔΙΔΑΞΑΝ ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΙΕΡΑΡΧΕΣ.

Συμφωνα με τους αγιους, οι γονεις που δεν φροντιζουν για τη μορφωση των παιδιων τους, με βαση τον πλατωνα θεωρουνται δολοφονοι και ανθελληνες.
 
 
Γιατί η μόρφωση είναι εκείνη που θα καλλιεργήσει την ψυχή και κατ επεκτασιν την ηθικη ενος παιδιου.

Βέβαια, μας διδαξαν ότι όπως κάθε τι χρησιμο και δημιουργικο στην ζωη χρειαζεται κοπο για να αποκτηθει. Όμως οσο δύσκολα και αν είναι, αξίζει να κατακτησουμε το πιο υψηλο επιπεδο της αρχαιας Ελληνικης παιδειας. 

Γιατί μόνο έτσι θα μπορέσουμε να γίνουμε ολοκληρωμένοι Ελληνες.

Οι αγιοι θεολογοι-φιλοσοφοι μας προτρεπουν να στολίσουμε τις ψυχές των παιδιών με τον τις διδαχες του Κυριου Ιησου Χριστου και του Πλατωνα, ωστε να επιβιώσουμε στο περασμα των αιωνων ως Ελληνικο εθνος. 

ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΜΑΣ ΔΙΔΑΞΑΝ

Οι αγιοι Ιεραρχες μας διδαξαν ότι μεσα από την αρχαια Ελληνικη παιδεια  και τον χριστιανισμο θα αποκτησουμε τον σωστο Ελληνικο χαρακτήρα. Όλα αυτά τα οποια διδασκαν πρωτα τα ειχαν κανει πραξη όπως ολοι οι μεγαλοι αρχαιοι προγονοι.

Οι φωστηρες της τρισηλιου θεοτητος ειχαν τεραστιο ηθος,  ειλικρινεια, και ψυχικό πλουτο, ενω παραλληλα ειχαν πολυ μεγαλη αγαπη για ολους τους ανθρωπους. 
 
 
Η κάθε τους διδασκαλια αποτελει είναι και μια λύση σε κάποιο πρόβλημα της ζωής, της Ορθοδοξιας και  του Ελληνικου εθνους.

Ο άνθρωπος αποτελείται από δύο στοιχεία, το πνεύμα και το σώμα.
 
 
 Αυτά τα δυο πολύτιμα δώρα του θεού πρέπει να τύχουν ειδικής μεταχείρισης από τον καθένα μας. 
 
Όπως οι μελισσες διαλεγουν το νεκταρ από τα λουλούδια, το ιδιο και οι σωστοι Ελληνες θα πρεπει να διαβαζουν μονο Πλατωνα και αγια γραφη, ώστε να εχουν το μεγιστο οφελος. 
 
 
 
Παντα από ότι διαβαζεται να κρατατε μονον τα χρήσιμα, αυτά τα οποια σε κανουν καλυτερο ανθρωπο.

Οι αγιοι ιεραρχες μεσα από τον σωστο τροπο ζωης και την Ελληνοχριστιανικης παιδειας, μας εδειξαν την μεγαλη ανθρωπιά, την ειλικρίνεια και την ευθύτητα του χαρακτήρα τους και την
τεραστια αγαπη -αφοσιωση τους στον Χριστο, τον Πλατωνα και τους αδυναμους συνανθρώπους.

Για τους Αγιους Ιεραρχες, η αρχαια Ελληνικη γραμματεια-πολιτισμος είναι η σπουδαιοτερη από όλες τις αρετες. 
 
Για αυτο θεωρουν την παιδεία ως το μεγαλυτερο δωρο προς τον ανθρώπο, ενω επιτίθονται λεκτικα εναντία σε ολους τους εχθρους της αρχαιας Ελληνικης παιδειας.

Οι αγιοι ιεραρχες ειχαν πολύ μεγαλη προσήλωση στο δίκαιο, την παιδεια και την αλήθεια. 
 
Θεωρουσαν  την φιλαργυρία και την πλεονεξία φοβερές αμαρτίες που φθείρουν την ψυχή και το πνευμα.
 
 
Σύμφωνα με τις απόψεις του Aγιου τα μεγιστα ηθικα αξιωματα, δεν είναι τα πλούτη, οι σεξουαλικες ανωμαλίες, τα ασκοπα γλεντια τα
ιπποδρόμια και τα θέατρα, αλλά μονον ο συνεχής αγώνας για την πνευματική ανάπτυξη και την ψυχική τελείωση των Ελλήνων μεσα από τον αρχαιο Ελληνικο πολιτισμο.

Οι αγιοι ιεραρχες διδαξαν, με βαση το ιερο αξιώμα του υπατου των Ελλήνων φιλοσοφων ότι αξιος τιμης σε μια πολη είναι οποιος δεν αδικει. Όμως όλα τα αξιωματα και τις τιμες μιας πολεως της αξιζουν οσοι σταματουν της αδικιες. 
 
 
Για αυτό με την σειρα τους οι αγιοι Ιεραρχες ανεφεραν ότι ολοι οι γνήσιοι Ελληνες πρέπει να πολεμάμε για την αλήθεια και το δίκαιο, να ειμαστε προσηλωμενοι στους στόχους μας, να έχουμε το αίσθημα του καθήκοντος, της ευθύνης και της φιλοπατρίας. 
 
Όλα τα  προαναφερομενα μας τα  διδαξαν ωστε μεσα αρχαια Ελληνικη παιδεία, και να προσπαθούμε για την πνευματική-ψυχική μας εξελιξη.

Ακομη ζητησαν-διδαξαν να αγαπάμε ολους τους συνανθρώπους μας, να είμαστε παντατοτε φιλάνθρωποι και να βοηθούμε αυτούς που έχουν ανάγκη, αυτούς που δεν έχουν φαγητό να φάνε και ρούχα να ντυθούν.

Χαρακτηριστικα αναφερουν ότι εκείνοι που αφαιρουν τα ρούχα από κάποιον και τον αφήνουν γυμνό είναι απατεωνες. 
 
 
Το ψωμί που κρατάμε ανήκει στον πεινασμένο. Τα ρούχα που φυλάμε ανήκουν στους αδικημενους φτωχούς. 
 
 
Τα πολλά παπούτσια που έχουμε ανήκουν σε ολους τους φτωχους
ξυπόλητους.
 
 

 Τα παραπανισια χρήματα δεν είναι δικά μας, αλλα ανήκουν σε ολους οσους τα έχουν ανάγκη.
 

Όταν ενας και μόνο άνθρωπος εχει πιστη στην καρδιά και διαθετει
αρχαια Ελληνικη παιδεια μπορεί να διορθώσει μια ολόκληρη πόλη.
 
 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ